Persoonlijke brief aan de arbeiders en bedienden van ArcelorMital Gent (Sidmar): waarom wil ik in dat parlement zetelen?

De voorbije weken deelden we de PVDA-verkiezingsfolders uit aan de poorten van Sidmar.

In deze laatste week in de rechte lijn naar 25 mei hebben we een persoonlijke brief van mij verspreid. Alleen al het feit dat iedereen zo goed de pamfletten aannam spreekt al boekdelen.

Woensdagmiddag stonden we ook samen met de vakbonden, die hun “verkiezingspamflet” uitdeelden:  “25 mei: de moeite waard om over na te denken: stem sociaal”
Da’s wel een unicum, dat de groene en rode vakbond samen in aanloop van de verkiezingen een stemadvies geven, zonder een partij bij naam te noemen.

Maar ook als is dit een initiatief van de nationale vakbonden,toch had de personeelsdienst (Bontinck ! )  verboden dat dit zou worden verspreid binnen de muren van de fabriek !

De respons naar ons toe was heel goed: herhaaldelijk kreeg ik spontane reacties zoals ” succes voor zondag” … mijn stem hebt ge… ge kunt er op rekenen … “
De vakbondsmilitanten zegden ook dat ze aanvoelden dat we op de vloer goed gingen scoren.
Heel bemoedigend vond ik een sms-je dat ik kreeg in de voormiddag : “Prachtig pamflet, Dirk . In refter 3 en in de fabriek wordt het gretig gelezen. Vooral het werkbezoek met Tom werd leuk onthaald”.

Brief DIRK GOEMAERE voorkant

Brief DIRK GOEMAERE achterkant

The URI to TrackBack this entry is: https://dirkgoe.wordpress.com/2014/05/21/persoonlijke-brief-aan-de-arbeiders-en-bedienden-van-arcelormital-gent-sidmar-waarom-wil-ik-in-dat-parlement-zetelen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Plaats een reactie